МЕМИ НА УРОКАХ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Хто сказав, що вчителі нудні? То не правда! #вчителіненудні
Психологи стверджують, що про найсерйозніші речі треба говорити з гумором. Який би глибинно філософський та незбагненно складний не був твір із зарубіжної літератури, якщо на уроці панує атмосфера творчості і довіри, учні ним переймуться. А якщо під час заняття з'являться актульні дотепні меми - позитивний настрій гарантовано! Хіба ще треба аргументи, щоб використовувами меми на уроках? Ніііі! #мемицекруто
ТРОХИ ТЕОРІЇ. ПРО ПОХОДЕННЯ МЕМІВ
Термін і концепція мему були запропоновані ще у 1976 році професором оксфордського університету біологом Річардом Докінзом. Він популяризував ідею того, що як біологічна інформація складається з найменших одиниць – генів, так і вся культурна інформація складається з мемів. Причому термін meme походить не від англійського memory (пам'ять), а від терміну «меметика» (теорія еволюції культури).
Функції та значення мемів:
репрезентативна: відтворення побаченого, прочитаного чи почутого з відповідним акцентом на певній інформації;
комунікативна: реакція на ситуацію, яка породжує дискусію, а також створення особливого мовного простору, зрозумілого певній групі;
креативна: відтворення подій дійсності у творчому форматі з використанням сучасних онлайн-інструментів.
Про те, як меми вже приживаються в нашому житті читайте тут
Про те як Дніпопетровські студенти мемами популяризують українську мову читайте тут
ЗА ЯКИМИ ПРИНЦИПАМИ СТВОРЮЄТЬСЯ МЕМ
Інформаційна складова. В основі мему може бути певна фраза, спірне питання, формула, афоризм тощо. Мем – це лаконічна змістовна фраза, яка має гумористичний відтінок, зрозумілий та близький для певної групи людей.
Емоційна складова. Сенс мему – гумор, емоційна близькість поєднання зображення та текстової складової для репрезентативної групи учнів (наприклад, певний клас чи паралель).
Парадокс, новий сенс загальновідомого. Використовуйте гру слів, оксюморони, метафори чи переносне значення слів, тобто ситуації, коли певне словосполучення набуває нового нетипового значення.
5 ІДЕЙ ВИКОРИСТАННЯМ МЕМІВ ТА РЕСУРСИ ДЛЯ ЇХ СТВОРЕННЯ
Переваги:
інтуїтивно простий інтерфейс програми;
більше 500 фото котиків для створення мемів;
всього 3 кроки для створення мему: вибираємо фото + надпис + збереження.
Недоліки: не дає можлвості створювати меми-колажі із кількох тематичних картинок.
Надайте учням певну світлину із підписами для зразка та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу.
Надайте учням певну світлину із підписами для зразка та запропонуйте дібрати заголовок за темою вивчення таким чином, щоб утворився мем. Це дозволить школярам використати креативний підхід до опанування навчального матеріалу.
2. Risovach – безкоштовний та простий у користуванні онлайн-генератор мемів.
Переваги:
інтуїтивно зрозумілий інтерфейс програми;
швидкість виконання – генерація мему у 3 кроки (вибір зображення, додавання фрази-мему, скачування готового матеріалу);
наявність бібліотеки шаблонів найбільш популярних зображень;
можливість завантажити власне зображення.
3. Роботи про Вакулу та Оксану створено в Publisher. На малюнки накладаємо автофігури-цитати та збеігаємо як малюнок-jpeg для зручності. За цим принципом можна створювати меми у PowerPoint. Переваги використання цих ресурсів: можна працювати без Інтернету. На фото сторінки із авторського читацького щоденника для учнів 6 класу.
Створюємо меми-комікси. Покажіть учням кілька робіт для зразка (за потреби)
4. Meme arsenal – безкоштовний онлайн-генератор мемів і коміксів.
Переваги:
можливість створювання меми не лише на єдиному зображенні, але і генерації коміксу;
зручний пошук шаблонних зображень (за ключовим словом, тегом, серед популярних чи нових, зі світлин, малюнків чи коміксів);
налаштування розміру букв, центрування та положення тексту у завантаженому і шаблонному файлі при створенні мему;
можливість завантажувати власне зображення.
можливість завантажувати власне зображення.